Schade en diefstal van verzekerde producten
Wat moet ik doen als mijn verzekerde product gestolen is?
Om je verder te kunnen helpen, moet je een aantal stappen ondernemen:
- Doe binnen 48 uur aangifte bij de politie.
- Bel als het om je telefoon gaat je provider om je simkaart te blokkeren.
- Stuur een mail naar diefstal@coolblue.nl met:
- je proces-verbaal (zorg ervoor dat je het serienummer óf IMEI-nummer van je gestolen product in je proces-verbaal zet. Dit nummer vind je terug op je polisblad);
- het polisnummer op je polisblad;
- het ordernummer van je aankoop. Die vind je bij Mijn bestellingen in je Mijn Coolblue-account, of in je orderbevestiging.
Na je melding krijg je een e-mail met shoptegoed. Daarmee kun je meteen een nieuw product kiezen. De verzekering van je oude product stopt.
Heb je je verzekering afgesloten voor 8 mei 2025? Dan krijg je shoptegoed ter waarde van wat je oude product waard was op dat moment, min je eigen risico.
Heb je de verzekering afgesloten op of na 8 mei 2025? Dan krijg je shoptegoed tot maximaal het bedrag dat je voor je oude product hebt betaald.
Wat moet ik doen als mijn verzekerde product schade heeft?
Wat je moet doen, hangt af van de grootte van je product.
Kleine producten
Is je product lichter dan 30 kilo en/of kleiner dan 175 x 78 x 55 cm?
Dan kun je het product op 3 manieren aanmelden:
- In één van onze winkels
- Via onze klantenservice
- Via het online schadeformulier in je Mijn Coolblue-account
Grote producten
Is je product zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 cm?
Dan gaat het als volgt:
- Meld je product aan via het online schadeformulier.
- Binnen 24 uur neemt de fabrikant contact met je op om een afspraak te maken. De reparatie gebeurt dan bij jou thuis. De kosten hiervoor moet je zelf voorschieten en kun je vervolgens weer bij ons indienen om terug te krijgen. Dit geldt voor alle producten. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
- Moet je product worden opgehaald voor reparatie? Dan komen onze bezorgers het de volgende werkdag bij je ophalen. Je krijgt hierover een mail of telefoontje.
- Wil je de ophaaldag veranderen? Dat kan ook, via mail of telefoon.
Wil je precies weten wat er onder de verzekering valt?
Bekijk dan altijd de verzekeringskaart (IPID) of de algemene voorwaarden van je verzekering.
Wat gebeurt er nadat ik schade heb gemeld aan mijn verzekerde product?
Wanneer we jouw product hebben ontvangen, sturen wij het door naar een reparateur om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen.
Er zijn 2 mogelijke uitkomsten:
1. Je product wordt gerepareerd.
2. Je krijgt CoolblueTegoed waarmee je een nieuw product kunt uitzoeken op de website.
Wil je contact opnemen?
Stel je vraag aan onze digitale assistent en hij koppelt je aan de juiste specialist.