The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue home
Klantenservice

Veelgestelde vragen over betalen

Nee, dat is gratis. Je product kun je in de originele verpakking plaatsen en verzenden in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Gebruik het verzendlabel in je mail, print ‘m uit en plak ‘m op de doos. Geen printer? Schrijf dan het retournummer, antwoordnummer en je naam op de doos. Breng de doos naar een postkantoor bij jou in de buurt of één van onze winkels.

Helaas! Een cashback is niet mogelijk op een Tweedekans-product.

Je kunt alleen in onze winkels met contant geld betalen. Wij accepteren helaas geen contante betalingen aan de deur of bij het postkantoor. Hier vind je de adressen en openingstijden van al onze winkels.

Zodra we je bestelling hebben verzonden, sturen we de factuur altijd per mail als bijlage van je verzendbevestiging. Je kunt je facturen ook downloaden in je besteloverzicht in Mijn Coolblue. Heb je de bestelling net geplaatst? Wacht dan tot je bestelling verzonden is. Hierna ontvang je de factuur in de verzendbevestiging.

Heb je vragen over jouw zakelijke factuur? Neem dan contact op met jouw accountmanager.

Voordat je jouw VVV cadeaukaart bij Coolblue kan gebruiken moet deze worden omgezet naar een Coolblue cadeaukaart. Volg de stappen op de VVV Cadeaukaarten website.

Ja. Wanneer je een bestelling plaatst, wordt het bedrag op je creditcard gereserveerd. De daadwerkelijke afschrijving wordt pas na de levering gedaan. Op die manier betaal je dus achteraf.

Je kan bij Coolblue niet betalen met Klarna of Afterpay.

Heb je er voor gekozen om te betalen met een bankoverschrijving? Dan kan je het geld overmaken naar ons rekeningnummer: NL50INGB0683251309. Vermeld bij het betalen altijd je naam en ordernummer.

Soms duurt het wat langer voor onze website herkent dat je hebt afgerekend. Het kan tot één uur duren voordat we betalingen binnenkrijgen. Controleer of er geld is afgeschreven van je rekening.

  • Is er wel geld afgeschreven, maar heb je nog geen orderbevestiging ontvangen? Dan raden we je aan om even te wachten tot het uur voorbij is. Na een uur niks ontvangen? Je bent het snelst geholpen via email of WhatsApp. Stuur ons een screenshot van je bankafschrift waarbij het transactienummer zichtbaar is via e-mail of WhatsApp het naar 06 26652583. Wij zoeken je betaling op en sturen je dan je orderbevestiging.
  • Is er geen geld afgeschreven? Dan is de betaling niet gelukt. Je kan dan je bestelling opnieuw plaatsen. Wij verwerken bestellingen zonder succesvolle betaling niet, dus je hoeft niet bang te zijn dat je uiteindelijk twee bestellingen ontvangt.

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door twee dingen komen:

  • Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaukaart of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
  • Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.

Heb je contant betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 contant terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.

Controleer of er geld is afgeschreven.

  • Door drukte op ons betalingsplatform raakt een betaling soms vertraagd. Heb je na 1 uur nog geen orderbevestiging ontvangen? Je bent het snelst geholpen door contact op te nemen met onze klantenservice. Wij sturen je dan de orderbevestiging.
  • Check ook even je spam-box, soms komt je orderbevestiging daar binnen.
  • Is er geen geld afgeschreven? Dan is de betaling niet gelukt. Je kan je bestelling dan opnieuw plaatsen. Wij verwerken bestellingen zonder succesvolle betaling niet, dus je hoeft niet bang te zijn dat je uiteindelijk twee bestellingen ontvangt.

Online betaal je met iDEAL, creditcard (we accepteren Visa of Mastercard), Apple Pay, Coolblue-cadeaukaarten of een handmatige overboeking. In de winkel betaal je gemakkelijk met je pinpas, creditcard, contant geld, Apple Pay en Coolblue cadeaubonnen.

Je betaalt je bestelling vooraf of bij het ophalen in de winkel. Betalen in termijnen of betalen aan de deur is niet mogelijk.



© 1999 - 2021 - Coolblue B.V.
Beoordeling door klanten: Kiyoh 9,2 / 10 - 16.842 beoordelingen