Voorraadstatus en prijzen
Wat is de adviesprijs?
Dat is de prijs die fabrikanten en leveranciers aanraden om een product voor te verkopen. We noemen dit de adviesprijs, omdat we het als advies doorkrijgen. Je ziet de adviesprijs soms staan naast een afprijzing.
Waarom laat Coolblue de adviesprijs zien?
Zo kun jij onze prijs makkelijk vergelijken met wat het product normaal gesproken kost.
Is de adviesprijs altijd hetzelfde als wat ik bij andere verkopers betaal?
Nee, dat hoeft niet zo te zijn. Andere verkopers kunnen meer of minder vragen dan de adviesprijs. Wij laten de adviesprijs alleen zien als we een prijs van de fabrikant of leverancier hebben gekregen en deze prijs waarschijnlijk ook echt gebruikt is als verkoopprijs door een of meerdere verkopers.
Zijn er prijsverschillen tussen Coolblue.nl en Coolblue.be?
Dat kan gebeuren. De prijzen van onze producten kunnen verschillen per land op basis van verschillende factoren, zoals de markt* en inkoopprijs. De website waarop je bestelt, bepaalt waar wij leveren. Wil je je pakje laten leveren in Nederland, dan plaats je je bestelling op Coolblue.nl. Het is niet mogelijk om een product te bestellen op Coolblue.be en het vervolgens te laten leveren in Nederland.
Heeft Coolblue een laagste prijsgarantie?
Nee. Bij Coolblue willen we het verschil maken met de allerbeste service en niet door te stunten met lage prijzen. Op deze pagina lees je meer over wie we zijn en waarom we doen wat we doen.
Het product dat ik wil kopen is in prijs gestegen. Wat nu?
Ja, dat kan inderdaad gebeuren. De prijzen van onze producten kunnen maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks veranderen. Dit gebeurt op basis van verschillende factoren, zoals de markt* en inkoopprijs.
Is mijn product op voorraad?
Dit kun je zien op de productpagina, onder de prijs van het product. Hier vind je altijd de meest actuele voorraadstatus van het product, online en in onze winkels.
Wat betekent de voorraadstatus ‘Tijdelijk uitverkocht’?
Dit betekent dat we het product even niet op voorraad hebben. Meld je aan op de productpagina om op de hoogte gehouden te worden. Dan ontvang je per e-mail of per sms een bericht zodra het product weer beschikbaar is.
Wat betekent de voorraadstatus ‘Nooit meer leverbaar’?
Dit betekent dat het product écht nooit meer op voorraad komt. Op de pagina van het uitverkochte product raden we je vergelijkbare of betere producten aan.
Waar vind ik de winkelvoorraad van de Coolblue winkels?
Die vind je op de pagina van het product. Klik daar op de knop 'Ophalen in de winkel'. Hier zie je in welke winkels het product op voorraad is. Als je 'm reserveert, bewaren wij hem 5 dagen voor je.
Wanneer ligt een product op voorraad in de winkel?
Als het product in het magazijn van de winkel ligt, noemen we dit winkelvoorraad. Je kan het product dan reserveren en dezelfde dag nog ophalen.
Producten die op voorraad liggen in de winkel kan je niet altijd ook bekijken. Op de pagina van de winkel zie je welke producten je kan ervaren. Hier vind je een overzicht van alle winkels.
Kan ik een product ophalen in de winkel als het online tijdelijk uitverkocht is?
Ja, soms ligt een product nog wel in de winkel terwijl het online is uitverkocht. Je kunt 'm dan online reserveren, zodat je zeker weet dat hij er nog ligt als je langskomt. Je betaalt je bestelling vooraf of bij het ophalen in de winkel.
Hoe plaats ik een pre-order?
Plaats je product in je digitale winkelmand via de grote groene knop. De releasedatum vind je boven deze knop. Je kan kiezen tussen bezorging bij je thuis of ophalen in de winkel.
Zodra wij je product op voorraad hebben, versturen wij alle bestellingen in volgorde van besteldatum. Je krijgt een mail zodra je pre-order verzonden is of voor je klaarligt in de winkel.
Wanneer krijg ik de andere producten uit mijn pre-order bestelling?
Die ontvang je tegelijk met je pre-order op de releasedag. Wil je de andere producten al eerder hebben? Bestel ze dan apart.