Stappen in retourproces
Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?
Via de winkel:
1. Neem je product in de verpakking mee naar de winkel.
2. In de winkel bekijken we het probleem en vinden we snel een oplossing. Dit is bijvoorbeeld je geld terug, omruiling voor een ander product of een reparatie.
Via de post:
1. Meld je retour aan via het online retourformulier.
2. Bereid je product voor op de terugreis:
- Pak je product goed en stevig in. Daarvoor gebruik je het liefst de originele verpakking. Zo houd je je product schadevrij en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;
- Verzend de verpakking in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit;
- Verwijder waar nodig je data en account.
3. Binnen één uur na het aanmelden van je retour ontvang je een bevestigingsmail met een retournummer en verzendlabel. Print het verzendlabel uit en plak het op de buitenste doos.
4. Stuur je pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt.
Je kunt het product ook tegen betaling opsturen naar onderstaand adres. Stop dan je retournummer in de doos, zodat we weten dat het pakket van jou komt.
Coolblue B.V.
Antwoordnummer 60350
5000VB Tilburg.
5. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 3 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.
Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door een aantal dingen komen:
- Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaukaart of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
- Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.
- Je hebt meerdere producten geretourneerd. Het kan zijn dat het ene product wat eerder is verwerkt dan de ander. Hierdoor heb je voor het ene product wel al je geld terug, maar voor de ander nog niet. Wij willen je in dat geval vragen alsjeblieft even geduld te hebben.
Heb je contant betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 contant terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.
Moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn product?
Nee, dat is gratis. Je product kun je verpakken in de originele verpakking. Verzend je product in een Coolblue doos of andere stevige doos die je goed afsluit.
Gebruik het verzendlabel in je mail, print ‘m uit en plak ‘m op de doos. Heb je geen printer? Breng de doos naar een postpunt bij jou in de buurt of naar één van onze winkels.
Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?
Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.
- Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een PostNL-punt bij jou in de buurt gratis naar ons toe. Je kunt je product ook naar onze winkel brengen. Zo krijg je meteen je geld terug of een vervangend product.
- Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.
Wil je weten of jouw product wordt opgehaald?
Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Houd daarom goed je mail (en mogelijk de spam inbox) in de gaten.
Kan ik mijn product direct bij de bezorger omruilen?
Dat kan helaas niet. Je product moet eerst verwerkt worden in ons magazijn. Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.
Wat als ik mijn product omruil voor een goedkoper of duurder product?
Goedkoper product
Je ontvangt het restbedrag binnen 3 dagen na ontvangst op je rekening.
Duurder product
Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij het product naar je op.